Monday 28 November 2011

Fungsi Satelite Dish dan Reciver





    Satelit Antena Satelit Dish.
    Tugas utama dish satelit.
Bertanggungjawab untuk menerima isyarat dari satelit. Untuk        memasukkan isyarat kepada titik fokus dish itu (Pusat Fokus) Tumpuan akan diletakkan di hadapan plat. Plat dalam bentuk bulatan yang dipanggil parabola (Parabolic) LNB akan dipasang pada ketika ini. Untuk mendapatkan isyarat kuat untuk piring satelit. Melalui arah. Kelebihan piring ini ada angin, ringan untuk pemasangan mudah pada plat casis dan gril yang dibuat mengenai tanda-tanda aluminium reflektif. Yang ringan dan karat keluar isu. Dan sifat bahan juga mencerminkan isyarat juga.

LNB pada penerima satelit.
LNB singkatan perkataan (Bunyi Rendah Blockdown Penukar) merupakan fungsi teras. Penerimaan isyarat pada plat. Kekuatan isyarat yang lebih besar. Dengan penguat yang menawarkan bunyi dilanjutkan tinggi dan rendah. Kemudian menukarkan isyarat kepada frekuensi yang lebih rendah sebelum menghantar mereka keluar dari kekerapan LNB dari kekerapan LNB dipanggil memasuki JIKA (Frekuensi Pertengahan) dan menghantar melalui kabel dan kabel satelit Coaxinal depan.


  Penerima satelit, atau penerima satelit. Isyarat yang  diterima  daripada LNB pada frekuensi IF melalui proses. Isyarat ke dalam video dan isyarat audio. Pada masa ini, terdapat dua penerima sistem satelit adalah sistem dengan Analog dan Digital.

Sistem bagi analog.
Sebuah mesin yang menukarkan isyarat yang diterima daripada imej satelit dan bunyi terus ke dalam prosedur ini tidak sukar untuk sistem ini, jika isyarat mempunyai kekuatan isyarat yang mencukupi. Hasilnya akan tajam. Tetapi jika isyarat yang lemah. Hasilnya tidak jelas dan mengumpul cahaya Kacau di antara analog untuk satelit di satelit (Trans-ditaja New York) akan menyampaikan TV kepada saluran atau jika pemampatan itu. Kedua-dua saluran tetapi kualiti tidak cukup baik. Sistem sekarang tidak digunakan kemudian.
Satu sistem untuk Digital.
Digital penerima satelit dengan penerima satelit. Penerimaan isyarat satelit dan kemudian menukarkan isyarat data digital dengan audio dan video penyahkodan, Digtal sempurna. Sistem mampatan yang digunakan dalam sistem satelit adalah dekoder MPEG-II adalah pemain DVD yang sama yang menyediakan lebih tajam. Video digital dan sistem audio untuk isyarat yang diterima daripada kekuatan isyarat satelit adalah rendah. Jika imej yang asal menjadi kabur dan imej kacau gandum. Digital sistem, tetapi ia masih akan diproses. Dan suara itu masih ketara dalam yang sama (kecuali isyarat yang diterima adalah sangat lemah, atau terlalu rendah) dalam transmisi isyarat dalam satu saluran, Trans Rapid perisian Balas untuk Digital boleh diperah. dimampatkan saluran TV sehingga 4-8 saluran pada labah-labah Trans-penaja. Mampatan sistem digital di mana untuk menyewa saluran satelit, dengan itu menghapuskan keperluan untuk perisian Balas Rapid Trans. Pencen pada harga yang lebih rendah bagi sewa. Dan saluran televisyen, kedua-dua tempatan dan antarabangsa. Kami menggunakan sistem ini dengan cepat dan meluas. Pada masa ini, terdapat lebih banyak saluran melalui satelit untuk lebih 400 saluran. Ia dijangka bahawa akan ada lebih banyak di masa depan.
Penerima satelit bergerak.
MOVE penerima satelit atau penerima satelit dengan terbina dalam pinggan, mangkuk pergerakan. Rangkaian satelit direka bentuk untuk secara automatik mengenal pasti kedudukan satelit. Dan kerja yang berkaitan dengan saluran yang dipilih. Apabila pengguna menekan saluran. Plat diputar ke kedudukan satelit sendiri secara automatik. Sistem ini membolehkan saluran yang lebih. Anda juga boleh mencari saluran satelit baru atau tambahan oleh pengguna itu sendiri. Ia juga membolehkan Internet untuk mencari saluran baru. Laman web dengan saluran TV satelit
Http: / / www.lyngsat.com/. . Http: / / www.satcodx.com/.


Motor untuk piring satelit akan berkhidmat untuk meletakkan hidangan itu. Untuk melaraskan sudut untuk jawatan tersebut. Satelit terbang di langit. Prinsip mudah. Motor berputar aci motor meluas ke dalam mereka. Dan menghulurkan. Perlu bertindak. Gelombang di motor untuk menghasilkan tempoh lanjutan daripada teras. Dan dihantar kembali ke penerima satelit. Bertanggungjawab untuk mengira dan rakaman. Kedudukan satelit di mata pelbagai.

Penerima satelit. Kabel boleh dinyahkod.
Reka bentuk program, satelit penerima. Keupayaan untuk decode kabel dan perisian decode secara langsung. Apabila kabel adalah kunci. Mesin ini boleh decode dan menonton TV kabel, editor laman. Ini penerima satelit. Terdapat beberapa model sahaja. Program-program ini adalah tertakluk kepada perubahan. Bergantung kepada syarikat. Stesen ini dimiliki oleh kabel.
Penerima satelit mempunyai slot untuk memasukkan kad pintar.
Bagi mereka yang ingin TV di kedua-dua Thailand dan asing. Dan mesin mesti mempunyai TV serasi dengan penerima. Sebagai contoh, kod kunci IRDETO, VIACCESS, CONAX, SECA, NAGRAVISION sistem penguncian dibina bagi sesetengah model mungkin langsung satu sistem tunggal. Atau SEMUA CAM-mungkin satu cara untuk menyokong sama sekali. Sebelum pemilik perlu belajar sedikit tentang perkara ini...




No comments:

Post a Comment

Cccam Cline server

CCCAM ASTRO SERVER CLINE  Cccam Cline server sd/hd untuk Skybox,dreambox,openbox,hellobox,freesat,tnt Pakage Siaran astro  pm untuk harga ht...